Gata campania !  

Posted by Valentina

Gata campania, gata nebunia, daca vreti sa stiti parerea mea, mie mi s-a parut cea mai murdara campanie de pana acum, dar e posibil sa fiu subiectiva, avand in vedere ca este prima campanie in care sunt direct implicata. Ma intreba toata lumea ce sanse am, dar imi vine sa fac gesturi necugetate cand aud aceasta intrebare, de parca sansele mi le dau singura. FRATILOR, SANSELE MI LE DATI VOI! Ceea ce a depins de mine, eu cred ca am facut, ba chiar mai mult, eu cred ca am facut cu mult mai mult decat credeam chiar eu ca voi face. Nu stiu cine ma va vota, nu stiu cati ma vor vota, pentru ca nu stiu cate persoane au inteles demersul meu. Ceea ce va pot spune, iar acest lucru e cert si se poate proba oricand, este ca, pe parcursul acestei luni de campanie, am fost incurajata de o mare parte a profesorilor mei sin scoala generala, pana la cei din liceu, in mod special, am simtit-o aproape pe doamna profesor Gostian, iar acest lucru, pentru mine, a insemnat enorm!!! Am primit incurajari din partea unor medici, prieteni si nu numai, oameni care ma cunosc bine sau doar din vedere, dar cel mai mare suport a venit din partea oamenilor simplii, a celor care m-au intalnit pe strada, si fara ca eu sa-i abordez, pentru ca in acest demers politic, nu am abordat pe nimeni, nu am solicitat nimanui sa discute cu mine, nu am avut intalniri organizate de mine si nu am vizitat nici o institutie, firma, etc. Am preferat sa fiu doar observator, iar atunci cand lumea s-a aratat interesata sa discute cu mine, am fost acolo unde m-au solicitat. Cred ca a fost de mult mai mult bun simt, decat orice alt tip de campanie, fara sa critic pe nimeni. Dar nu mi-a placut sa ma bag pe gatul nimanui, ci am preferat ca lumea sa-si doreasca sa ma vada, sa-mi vorbeasca sau sa le vorbesc. Iar de plans, nu ma plang, pentru ca intalnirile mele au fost ad-hoc, fara pregatiri prealabile, fara falsitate politica, fara stuff-uri de campanie si fara mita electorala. Tot ce am dat electoratului meu a fost meterialul electoral, respectiv afise, pliante, reviste. Nimic mai mult! Nu am platit pe nimeni sa imi stranga falsi sustinatori, nu am dat de baut si de mancat nimanui, am respectat pe cat s-a putut ce scrie la lege si m-am tinut pe pozitie fata de contracandidatii mei. Am scris si o poezie, care a placut tuturor, dar cea mai mare surpriza a venit de la Andi, un om pe care nu-l cunosc, dar care mi-a comentat poemul electoral intr-un fel care m-a surprins si pe mine, iar ca exemplificare, mai jos, va ofer ce a scris el:

Ii plang acestui neam de mila
Caci suntem sclavi la noi in tara
De-atata strans cureaua vietii
A inceput nici sa nu doara

Ne vaitam ca-i traiul scump
Ca nu traim ca-n alte tari
Dar cand votam uitam de foame
Uitam de taxe si de dari

Ati plans cand v-au plecat copiii
Sa fie slugi la alt popor
Dar nu va intrebati o clipa
Daca nu e din vina lor !

Din patru-n patru ani ne-ntreaba
Daca-i votam din nou pe ei
Ne dau pomeni electorale
Iar noi votam ca niste zmei

Si cand s-a terminat cu circul
Au si uitat ce ne-au promis
Iar noi ramanem doar cu poza
Din care ne-a zambit destins.

Faci scoli inalte, chiar si doctorate
S-apoi ajungi la mana lor
Sa-ti spuna cum se-nvata carte
Si ca aici n-ai viitor!

V-au dat minciuni, in loc de panine
V-au umilit cu ale lor victorii
Cum vreti sa mergem inainte
Cand voi votati cu tradatorii?

Cand luati stampila-n mana dreapta
Sa cumpaniti concomitent
Ca ei sunt multi si vor "ciolanul"
Iar eu raman independent !

"Aceasta poezie este poate cea mai reusita din colectia prezentata. Desi este adresata publicului alegator, opera prezinta practic un zbucium interior al eului liric, lovit de nedreptatile infaptuite de nelegiuitii aflati la putere, dar care totusi nu dezarmeaza. Poezia debuteaza cu o analiza plina de compasiune asupra starii generale in care se afla poporul, incercand sa atinga totodata o coarda sensibila in momentul in care se face referire la surghiunul copiilor nostri. Eul creator critica insa atitudinea pasiva a electoratului, care suporta nedreptatile la care este supus fara sa incerce sa schimbe ceva. Poporul se complace in starea deplorabila cauzata, dupa cum se observa in text, de oameni lipsiti de moralitate care profita de lipsa vigilentei omului de rand. Dupa ce foloseste intrebarea retorica aparent, "Cum vreti sa mergem inainte, cand voi votati cu tradatorii?", intrebare ce sugereaza faptul ca solutia iesirii din colaps sta totusi in mana alegatorilor, eul liric vine cu o solutie , prezentata in strofa de final. Stampila, vazuta ca un instrument al razbunarii (asemenea baltagului din romanul cu acelasi nume, apartinand lui Mihail Sadoveanu), tinut in mana dreapta (sugerand corectitudinea, justitia) trebuie sa isi atinga tinta. Textul este foarte bogat in figuri de stil, elocventa fiind metafora din debutul operei, "cureaua vietii" (reprezentand privatiunile suferite de omul de rand), in antiteza cu metafora finala a "ciolanului" (care sugereaza avantajele sociale si materiale oferite de detinerea puterii politice)."
Multumesc Andi, chiar daca nu te cunosc, mi-ai inerpretat cu minutiozitate gandurile.
In alta ordine de idei, confruntarile pe care le-am avut cu trei dintre contracandidatii mei, desi doar una o pot numi confruntare, au fost, cred eu, in limita bunului simt din partea mea. Domnul Raducea m-a "tras de urechi" pentru opiniile mele de pe blog, facute la adresa sa, dar cred ca a inteles ca nu au fost afectiv-rautacioase, ci doar cerebral-reutacioase, ceea ce ma scuza intr-un fel, dar, suntem in competitie si nu vad de ce ne-am peria, daca respectam bunul simt si granita adevarului. In plus a fost singurul candidat, care nu si-a respectat absolut de loc contracandidatii, in ceea ce priveste spatiul pe afisiere. Dansul nu a avut limite, pana in ultimul moment, cand m-am suparat atat de tare, incat l-am sunat si l-am rugat sa-mi lase macar spatiul aferent unui afis, daca nu din respect fata de mine ca si contracandidat, macar din respect fata de mine ca femeie. Am fost acuzata ca ma folosesc de acest fapt, drept care, ma intreb si eu, daca nu ma folosesc de faptul ca sunt femeie, atunci de ce ar vrea sa ma folosesc, si daca nu acum, atunci cand?!? In rest, nu am nimic de spus la adresa domnului Raducea, ba chiar mai mult, mi-a placut prestatia sa de la Radio Color ( unde eu nu am fost invitata!!!), in toate confruntarile pe care le-a avut. Ce e, e! Referitor la aceasta confruntare, as mai avea de facut cateva comentarii, am sa incep prin a-l felicita de doua ori pe Ciprian Iancu, o data pentru ca afost singurul care a reusit performanta de a-i aduce pe toti (unii), fata-n fata, iar a doua oara, pentru felul in care a reusit sa managerieze situatia. In alta ordine de idei, mi-a "venit rau" la confruntarea dintre Hada si Schiau, nu stiam daca e cazul sa rad sau sa plang, iar rezultatul final a fost altul, acela al cetateanului scarbit de polica si de ipocrizie. Am consemnat in sinea mea si un rezultat pozitiv al acelei intalniri, adica, la urma urmei, domnul Hada (care onoreaza Hunedoara) a raspuns la toate intrebarile contracandidatilor sai. Mai putin la ale mele!!! Dar ce conteaza, poate ne intalnim in alte conditii si zau ca am sa-l stresez cu intrebarile mele. Daca ajunge primar, ma inscriu si-n audienta, daca e nevoie, numai sa-mi raspunda. Va da de mine peste tot!!! A... si ca sa termin capitolul Hada, pentru astazi, am sa ii mai adresez un mesaj, asa, de farsit de campanie: Domnule Hada, incep sa cred ca aveti o parere foarte proasta despre mine, desi nu inteleg de ce. Adevarul supara? Am spus ca va dau 24 de ore sa imi aratati si mie materialul video (compromitator) despre care mi-ati vorbit. Am vazut cu totii rezultatul! Fassssssssssssssssss! Ma rog! Parerea mea este ca sunteti un santajist nefundamentat, dar nu exclud posibilitatea de a avea, intr-adevar un astfel de material video, dar necompromitator pentru mine, ci pentru altcineva. Oare pe cine protejati domnule Hada. In plus, nu era cazul sa va puneti "gorilele" pe mine joi. Am veni la evenimentul organizat de PNL, cum m-am dus la toate celelalte partide si cum am participat la multe alte lansari ale PNL-ului in judet. De ce? Din diverse motive. In primul rand vreau sa invat, sa vad ce se petrece, sa fiu informata, sa aud ce si cum se promite, iar unii candidati liberali imi sunt oameni dragi, pe care-i sustin si-i apreciez. Nu e cazul dv. bine-nteles! Dar, de la a va fi teama ca va voi cere intr-o buna zi socoteala pentru afirmatii care dezonoreaza intreaga lume liberala si pana a ma considera infractor, ca sa puneti lumea interlopa sa imi agrseze copii si implicit pe mine sau prietenii mei, e cale lunga, domnule Hada... Iar acel personaj pe care l-ati bagat sub aripa partidului, un asa numit Bobi, despre care voi mai vorbi lumii, chiar nu am cuvinte... Si haideti sa va mai spun un MARE secret, acum, de farsit de campanie: am tot auzit zvonuri, conform carora incercati denigrarea mea, spunand populatiei ca sunt depravata si mai ales betiva. Vreau sa lamuresc zvonurile, indiferent daca sunt, sau nu, lansate de dv. Pentru ca mie imi plac lucrurile clare. Am sa incep cu capitolul "alcoholica", pentru ca este cal care ma deranjeaza cel mai tare, asta pentru ca EU NU BEAU!!! Si cand spun nu beau, sa stiti ca nu o fac ocazional, ca orice om NORMAL, si nici asa, de fiecare data. Adica, am voie sa beau un pahar de vin la Paste? Am voie sa beau un pahar de vin la Craciun? Am voie sa beau un pahar de sampanie de ziua mea? Cam atat, domnule, cam atat. Stiu ca pentru dv. Pastele si Craciunul sunt zile sarbatorite altfel de cat la noi ortodocsii, iar zilele de nastere nu exista, asta insemnand ca eu, chiar sar calul... dar, ma consider un om normal, care daca are o suparare, mai poate trece cu vederea inca un pahar de vin, chiar si fara eveniment! Si pe 1 iunie, promit sa mai beau un pahar de ceva... vin, ori sampanie. Va anunt! La celalalt capitol, treba e mai complicata si nu o pot discuta cu dv. din cauza principiilor moral-religioase carora le slujiti. Am sa o lamuresc in schimb cu cititorii. Avand in vedere ca nu sunt nici calugarita, nici pocaita, nici "pe invers" (ma iertati), am si eu pacatele mele. Dar imi sunt dragi toate, nu le neg pe cele reale, dar nici n-am sa permit nimanui sa le puna in discutii josnice, pentru ca notiunea de "pacat" la mine are alte conotatii, imi iubesc pacatele si nu le-as da nimnui sa le ispaseasca. Ceea ce va pot spune este ca persoanele din viata mea sunt toate demne de admiratie, iar daca imi permiteti o gluma nesarata, i-as putea ruga pe toti sa ma voteze (unii pe liste speciale) si as iesi primar din primul tur. Asta ca sa satisfac orgoliul unora, de inventii si subiecte incendiare...
Lasand gluma la o parte, as mai adauga faptul ca aceasta campanie mi-a stors multa energie, ca am sperat intr-o campanie corecta si am dat peste una murdara, ca mia-m pus speranta in cuvantul democratiei si am dat peste altceva, iar celor care merg la vot le urez : multa chibzuinta! Am tras si concluzii dupa aceasta perioada, care nu sunt de loc bune: nu suntem un stat democratic pentru ca nu respectam valorile democratiei, nu suntem egali pentru ca discriminarea este la ea acasa, nu suntem liberi, pentru ca ne este teama sa ne exprimam liber ideile, nu avem voie sa fim altfel decat majoritatea care ne conduce, pentru ca, daca suntem altfel si spunem lucrurilor pe nume, sunte in mod automat exclusi, nu stim sa ne bucuram de nimic, suntem parsivi si imaturi, credem in povesti si votam in functie de interesele proprii. Tineti minte ce va scrie azi, aici, un candidat caruia voi, oamenii acestui oras, nu-i dati nici o sansa: NU VOM PROGRESA ATATA TIMP CAT VALORIFICAM MINCIUNA, FALSELE VALORI SI EFECTUL DE TURMA! SA NU PLANGETI CA VA MERGE PROST, PENTRU CA MERITAM ASTA! DIN MOMENT CE NU REUSIM SA FACEM DIFERENTA INTRE BINE SI RAU, INTRE ADEVAR SI MINCIUNA, INTRE IPOCRIZIE SI DEMOCRATIE, INTRE CUVANT SI PROMISIUNE, VOM VOTA MASCARICI SI CU ASTA NE ALEGEM! IAR PESTE 4 ANI, O LUAM DE LA CAPAT FARA SA FI INVATAT NIMIC...
Eu nu sustin pretentia perfectiunii, pentru ca mie imi place mai mult lupta decat victoria, dar am adus o alternativa alegatorilor din Hunedoara, pe care ei decid daca o aleg sau nu. Dar a fost ceva in plus fata de ceea ce ne-au obisnuit partidele sa primim. Un cititor imi spunea intr-unul din mesajele de pe blog, ca hunedorenii nu-s constienti ca pot intra in istorie votatndu-ma. Acum stiu ca avea dreptate...
Mie nu mi-au fost alaturi oameni importanti politico-financiar, am ramas cu datorii de 180 de miloane lei vechi, dar am avut langa mine zece tineri de mare caracter. Ei sunt, pentru mine, cu adevarat importanti: Radu, Lili, Alin, Alex, Cela, Cipri, Corina, Florin, Vasi, Mihala, Alexandra, Mita, Coco. Le-am scris doar numele mic, desi ei se stiu, iar daca am uitat pe cineva, imi cer sincer scuze. E tarziu in noapte si am o scuza. Sunt si alti oameni care m-au ajutat pe parcursul campaniei, dar despre ei am sa va mai vorbesc. Pe o parte din acesti tineri i-ati vazut cu mine pe strada, i-ati vazut in filmuletul meu de campanie, v-au inmanat pliante sau reviste, v-au indemnat sa votati Valentina Melcea! Pentru ei, ca de altfel si pentru mine, a fost o experienta pe care nu o vom uita. Pacat ca se termina! Lor le multumesc pentru ca au gasit resurse sa imi ramana alturi!
La final, am sa va indemn sa ma cautati pe cele doua buletine de vot: PRMAR si CONSILIER LOCAL! Este important pentru mine sa ma votati pe ambele buletine. Pe cel de primar ma gasiti ultima, la numarul 11, iar pe cel de consilier am numarul 13.
Astept cu interes ziua de manine, iar pe dumneavoastra va rog sa mergeti sa va exercitati dreptul la vot. Daca nu o faceti din datorie fata de societate, si pentru a va sustine candidatul in care aveti incredere, mergeti la vot macar din respect pentru cei care si-au pierdut viata in decambrie '89, pentru ca noi sa ne putem folosi de acest drept!
Cu stima,
Valentina Melcea

This entry was posted on sâmbătă, 31 mai 2008 at 22:22 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comentarii

Trimiteți un comentariu